Discountkæde stormer frem
Discountkæden Rema 1000 har formået at fortsætte sin vækstkurs, og i 2013 er butikkens omsætning steget med 14 procent.
- For flere år siden satte vi os for at bevise overfor danskerne, at det godt kan lade sig gøre at tilbyde et bredt udvalg af dagligvarer af høj kvalitet og god smag til faste lave priser. Vi er kommet langt med det bevis, siger Henrik Burkal, og fortsætter:
- Discount betyder noget andet i dag end for 10 år siden, og det ved danskerne efterhånden godt. Det behøver ikke være kedeligt og uinspirerende, de fysiske rammer må gerne vidne om et supermarked, og servicen må gerne føles som hos en købmandsbutik i gamle dage. Det er denne positive feedback, vi får fra vores kunder, så jeg vælger at tro, at det er den væsentligste begrundelse for en vækst igen i 2013, siger Henrik Burkal.
I alt blev det til 15 butiksåbninger og fem butiksudvidelser i 2013, og ekspansionen bidrager også til den bevisførelse, som REMA 1000 er i færd med. Kæden har både planer om at åbne og udvide flere butikker i år, hvor målsætningen er at komme op på 15-20 nye steder med discount med holdning.